Projekt „Yes, I do! Dodatkowe zajęcia z języka angielskiego dla uczniów Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Nasutowie” nr FELU.10.01-IZ.00-0041/23, dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Działania 10.1 Skuteczna edukacja (typ projektu nr 2) Priorytetu X Lepsza edukacja Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus. Całkowita wartość projektu 451 250,00 zł, w tym dofinansowanie ze środków europejskich 383 562,50 zł.
Celem głównym proj. jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i wdrażanie nowych rozwiązań na rzecz rozwoju umiejętności podstawowych, przekrojowych i zawodowych dzieci i młodzieży w Szkole Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Nasutowie dzięki rozwijaniu kompetencji u 120 Uczniów (U) (64K, 56M) w tym 3 U OzN i 15 U z opiniami poradni psychologiczno-pedagogicznej, poprzez dodatkowe zajęcia z języka angielskiego i wyjazd edukacyjny oraz podniesienie jakości usług edukacyjnych w Szkole Podstawowej poprzez program systemowego wsparcia efektywności nauczania języka angielskiego i stworzenie warunków do nauczania eksperymentalnego i indywidualizację pracy z Uczniów poprzez zakup pomocy dydaktycznych w okresie IX 2024-VI 2026.
Zajęcia dodatkowe realizowane będą przez 2 lata szkolne do VI 2026, w wymiarze 2 h/tyg. x 1 gr x 45 tyg./r.szkol. w dwóch grupach zaawansowania zgodnie z diagnozą
P. - grupa o niskich poziomie zaawansowania językowego ze względu na wiek ucznia
Z. - grupa o wysokim poziomie zaawansowania językowego ze względu na wiek ucznia.
Dodatkowo zaplanowano zakup pomocy i materiałów dydaktycznych, które posłużą do przeprowadzenia zajęć, a po zakończeniu projektu pozostaną na wyposażeniu pracowni językowej. Zakupiona zostanie również tablica interaktywna, tablety multimedialne, komputery przenośne, mikrofony bezprzewodowe, urządzenie wielofunkcyjne.
Uczniowie oprócz zajęć skorzystają z wyjazdu na obóz językowy – EUROWEEK oraz zaprezentują swoje umiejętności podczas przeglądu scenek dramowych.
Pomysły na ciekawe zajęcia połączone wraz z zapotrzebowaniem na pomoce zostały opracowane przez szkolny zespół nauczycieli.