Gminne
inwestycje
Monety
Solidarni
z Ukrainą
Flaga ukrainy
OCHRONA ŚRODOWISKA
drzwo i planeta
KANAŁ VIDEO
YOU TUBE
Film kamera klaps
APLIKACJE MOBILNE GMINY NIEMCE
Miasto z lotu ptaka z herbem
MAPY
GMINY
mapa
KONTAKT
telefon w dłoni
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA
prawnik
STRONA ARCHIWALNA
laptop ręce

AKTUALNOŚCI

OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH W ROKU 2025
Opublikowane dn. 17-01-2025

OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH W ROKU 2025

Wójt Gminy Niemce ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych dla organizacji pozarządowych w roku 2025

 

 

         I.            PODSTAWA PRAWNA 

Art. 11 ust. 2 oraz art. 13 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2024 poz. 1491).

Uchwały Nr VI/37/2024 Rady Gminy Niemce z dnia 29 października 2024 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Niemce z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalność pożytku publicznego i wolontariacie na rok 2025.

      II.            RODZAJ ZADANIA I WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ ZADANIA

Zadanie 1. Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej:     

1)        Upowszechnianie kultury fizycznej wśród dzieci, młodzieży i dorosłych mieszkańców Gminy Niemce poprzez propagowanie zajęć sportowych i szkolenie w różnych dyscyplinach sportu;

2)     Organizowanie oraz udział dzieci, młodzieży i dorosłych mieszkańców w różnego rodzaju zawodach, konkursach, turniejach i rozgrywkach.

3)        Organizowanie obozów sportowych dla dzieci i młodzieży w formach pozaszkolnych.

Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w roku 2025 

250.000,00 zł. (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych).

Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w roku 2024  –

246.000,00 zł. (słownie: dwieście czterdzieści tysięcy złotych).

Zadanie 2. Wspieranie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego:

1)     Organizacja wydarzeń kulturalno- historycznych promujących Gminę Niemce.

2)     Organizacja warsztatów umiejętności w świetlicach wiejskich na terenie gminy, w tym 
przeprowadzenie warsztatów działań twórczych.

3)     Realizacja działań kulturalnych oraz projektów z zakresu edukacji kulturalnej skierowanych do mieszkańców Gminy Niemce.

Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w roku 2025 –

50.000,00 zł. (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).

Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w roku 2024 –

50.000,00 zł. (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).

      III.          CELE KONKURSU

1.      Cele konkursu:

Zadanie 1: 

– zwiększenie aktywności fizycznej mieszkańców gminy Niemce,

– tworzenie warunków do aktywnego spędzania czasu.

Zadanie 2:

– zwiększenie aktywności kulturalnej mieszkańców gminy Niemce,

– tworzenie warunków do aktywnego spędzania czasu.

2.      Oczekiwane rezultaty:

Zadanie 1:

– Liczba uczestników realizacji zadania,

– Liczba godzin realizacji zajęć, imprez, treningów sportowych.

Zadanie 2:

– Liczba uczestników zadania,

– Liczba godzin realizacji zajęć/imprez.

     IV.          TERMIN I WARUNKI REALIZACJI ZADANIA

1.     Do konkursu mogą być składane oferty, które będą się kończyć nie później niż 30 listopada 2025 r

2.      Szczegółowy termin realizacji zadania zostanie określony w umowie.

3.      Czas realizacji zadania powinien obejmować okres: przygotowania, przeprowadzania, zakończenia i jego rozliczenia. 

4.      Zadania powinny być realizowane z najwyższą starannością, w sposób celowy, zgodnie z zawartą umową.

5.      Zadanie powinno być realizowane w sposób stacjonarny.

6.      Dopuszcza się w trakcie realizacji zadania możliwość dokonywania przesunięć w zakresie 
poszczególnych pozycji kosztów działania o 20 % z zachowaniem danego kosztu oraz nie 
dodając nowego. Zmiany do wyżej określonego poziomu nie wymagają aneksu do umowy.

Dokonanie innych zmian w umowie wymaga zawarcia aneksu do umowy, po uprzednim uzyskaniu zgody Wójta na dokonanie zmiany i przedstawieniu zaktualizowanego 
zestawienia kosztów realizacji zadania lub aktualizacji innych dokumentów.

7.      Oferent powinien posiadać doświadczenie i kwalifikacji niezbędne do realizacji zadania będącego przedmiotem konkursu.

8.      Podmioty, które otrzymują dotację na realizację zadania są zobowiązane do umieszczania logo Gminy Niemce i informacji, że zadanie publiczne jest współfinansowane ze środków otrzymanych z budżetu Gminy Niemce, na wszystkich materiałach, w szczególności promocyjnych, informacyjnych, szkoleniowych i edukacyjnych, dotyczących realizowanego zadania publicznego oraz zakupionych rzeczach, o ile ich wielkość i przeznaczenie tego nie uniemożliwia, proporcjonalnie do wielkości innych oznaczeń, w sposób zapewniający jego dobrą widoczność. Zleceniobiorca upoważnia Gminę Niemce do rozpowszechniania w dowolnej formie, w prasie, radiu, telewizji, Internecie oraz innych publikacjach, nazwy oraz adresu zleceniobiorcy, przedmiotu i celu, na który przyznano środki, informacji o wysokości przyznanych środków oraz informacji o złożeniu lub niezłożeniu sprawozdania z wykonania zadania publicznego.

9.      Obowiązkiem każdej organizacji pozarządowej realizującej zadanie publiczne 
finansowane ze środków dotacji jest zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniona co najmniej w minimalnym wymiarze, 
o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności 
osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r., 1411). Dotyczy to także stron 
internetowych i aplikacji, jakie będą wykorzystywane do realizacji zadania, które 
spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności 
cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Dostępność należy opisać w pkt VI.3 oferty „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń 
zawartych w sekcji VII”.

10.     Realizując zadanie publiczne oferent jest zobowiązany do przyjęcia i stosowania 
przepisów ustawy z 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz.U. z 2024 r. poz.560). Przed nawiązaniem 
z osobami stosunku pracy realizującymi zajęcia lub przed dopuszczeniem ich do innej działalności w związku z realizacją przedmiotowego zadania publicznego zobowiązany będzie do uzyskania informacji z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym – czy dane tych osób są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym lub w 
Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze.

Oferent zobowiązany jest do uzyskania od osoby zatrudnionej informacji przedłożonej 
z Krajowego Rejestru Karnego, w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny 
zabronione określone w przepisach prawa obcego lub przedłożenia odpowiedniego oświadczenia zgodnie z art. 21 ust. 3-9 Ustawy o Małoletnich.

Przedmiotowe dokumenty powinny być w posiadaniu oferenta i każdorazowo 
przedkładane do ewentualnej kontroli, która może być przeprowadzona przez podmioty upoważnione zgodnie z art. 22x ustawy o Małoletnich.

     V.            ZASADY PRZYZNANIA DOTACJI

1.      O dotację mogą ubiegać się podmioty spełniające wymogi określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

2.      Złożenie oferty nie jest jednoznaczne z przyznaniem dotacji.

3.      Zadanie zlecane jest w formie wsparcia realizacji zadania publicznego. 

4.      Kwota dotacji nie może przekroczyć 80 % wartości zadania.

5.      Podmiot aplikujący o dotację jest zobligowany wnieść co najmniej 20 % wkładu własnego w stosunku do całości zadania. Wkład własny oferenta w realizację zadania może pochodzić z: 

a)      wkładu własnego finansowego,

b)      wkładu niefinansowego (osobowy – realnie oszacowana wartość pracy społecznej i świadczeń wolontariuszy, ujęta w kosztorysie realizacji zadania z uwzględnieniem stawek według danych Głównego Urzędu Statystycznego).

6.      Wycena wkładu rzeczowego wnoszonego do oferty nie będzie brana pod uwagę. Oferent powinien wpisać w ofercie posiadane zasoby rzeczowe do realizacji zadania publicznego bez ich wyceny. 

7.      Realizatorami zadania mogą być wyłącznie organizacje, które prowadzą działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem i zamierzają realizować zadanie na rzecz mieszkańców Gminy Niemce.

8.      Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowanie i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy oferentem a Gminą Niemce. 

9.      W przypadku przyznania dotacji w kwocie mniejszej niż wnioskowana w ofercie, warunkiem zawarcia umowy jest złożenie przez oferenta zaktualizowanych dokumentów tj. „harmonogramu” i „kosztorysu zadania”, dostosowanych do kwoty przyznanej dotacji i dostarczonych przez oferenta niezwłocznie po ogłoszeniu informacji o wysokości przyznanych dotacji. Niespełnienie tego warunku traktowane jest jako rezygnacja z przyznanej kwoty dotacji.

10.  Dotacja może być przeznaczona wyłącznie na dofinansowanie kosztów bezpośrednio związanych z realizacją zadania. Środki z dotacji przyznanej w ramach konkursu nie mogą być wydatkowane na: zakup gruntów, działalność gospodarczą oraz działalność polityczną i religijną.

   VI.            TERMIN, SPOSÓB ORAZ MIEJSCE SKŁADANIA OFERT

1.      Oferty należy składać:

W nieprzekraczalnym terminie do dnia 10 lutego 2025 r. do godz. 14:00 (liczy się data wpływu do urzędu)

·         osobiście w zamkniętej kopercie w Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Gminy Niemce,
   ul. Lubelska 121, 21-025 Niemce. 

·          za pośrednictwem poczty lub poczty kurierskiej na adres:

Urząd Gminy Niemce 

ul. Lubelska 121, 

21-025 Niemce

2.      Na kopercie należy umieścić pełną nazwę wnioskodawcy i jego adres z dopiskiem: „Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pn.:

1)        Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu:

Upowszechnianie kultury fizycznej wśród mieszkańców Gminy Niemce poprzez propagowanie idei sportu wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, organizowanie oraz udział w różnego rodzaju zawodach, konkursach, turniejach i rozgrywkach. 

lub

Organizowanie obozów sportowych dla dzieci i młodzieży w formach pozaszkolnych.

2)      Wspieranie i upowszechnianie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji: 

Organizacja wydarzeń kulturalno- historycznych promujących Gminę Niemce.

lub

Organizacja warsztatów umiejętności w świetlicach wiejskich na terenie gminy, w tym przeprowadzenie warsztatów działań twórczych.

lub

Realizacja działań kulturalnych oraz projektów z zakresu edukacji kulturalnej skierowanych do mieszkańców Gminy Niemce.

 VII.            WARUNKI SKŁADANIA OFERT

1.      Oferta musi zostać złożona zgodnie z wymogami określonymi w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań w wykonania tych zadań oraz posiadać następujące załączniki:

1)      kopię statutu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, opatrzoną aktualną datą i pieczęcią,

2)      oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego odpisu z rejestru lub ewidencji – zgodnego ze stanem faktycznym i prawnym (niezależnie od daty jego wystawienia) lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących, 

3)      oświadczenie o posiadaniu wskazanego w ofercie rachunku bankowego oraz zobowiązaniu się do jego utrzymania nie krócej niż do chwili dokonania ostatecznych rozliczeń,

4)      oświadczenie o nieprowadzeniu działalności gospodarczej,

5)      oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia z właściwego urzędu o niezaleganiu z opłacaniem należności z tytułu zobowiązań podatkowych;

2.      Oferta powinna zawierać w szczególności wymogi określone w art. 14 ustawy 
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. 

3.      Oferty należy sporządzić w jednym egzemplarzu w języku polskim. 

4.      W przypadku braków lub błędów formalnych w ofercie lub/i załącznikach do oferty, oferta zostanie odrzucona i nie będzie rozpatrywana podczas oceny merytorycznej.

5.      Oferta nie będzie podlegała opiniowaniu i zostanie odrzucona z przyczyn formalnych z powodu następujących braków:

a)      oferta została złożona po terminie,

b)      niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty (jeżeli którekolwiek pytanie nie dotyczy oferenta lub zgłaszanego przez niego projektu należy wpisać np. „NIE DOTYCZY”)’

c)      oferta została złożona na niewłaściwym formularzu,

d)      oferta została złożona przez podmiot nieuprawniony,

e)      oferta została nie podpisana lub podpisana przez osoby nieupoważnione (oferta musi być podpisana przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta wraz pieczątkami imiennymi, a w przypadku ich braku wymagane są czytelne podpisy z zaznaczeniem pełnionej funkcji oraz pieczątka nagłówkowa oferenta),

f)       oferta wypełniona jest nieczytelnie i niekompletne,

g)      oferta została złożona na zadanie, którego realizacja jest niezgodna z celami statutowymi oferenta,

h)      wymagany udział środków własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania nie jest na poziomie i w formie wskazanej w ogłoszeniu,

i)        oferta nie zawiera wymaganych w ogłoszeniu załączników.

6.      Oferty przesłane drogą elektroniczną nie będą brane pod uwagę.

7.      W ramach konkursu uprawniona organizacja pożytku publicznego może złożyć tylko jedną ofertę.

8.      Dotowany podmiot jest zobowiązany pod rygorem rozwiązania umowy do udostępnienia na każde wezwanie Zleceniodawcy dokumentacji realizowanego zadania.

Uwaga! Oferta nie będzie podlegała opiniowaniu i zostanie odrzucona z przyczyn formalnych z powodu braków wymaganych w ogłoszeniu załączników.

W przypadku załączników składanych w formie kserokopii, każda strona załącznika winna być potwierdzona formułą „za zgodność z oryginałem” - data, pieczęć i podpis osoby upoważnionej. 

Jeżeli osoby upoważnione nie dysponują pieczątkami imiennymi oferta oraz każda strona załącznika składanego w formie kserokopii winna być podpisana w sposób czytelny pełnym imieniem i nazwiskiem z zaznaczeniem pełnionej funkcji. 

VIII.            TERMIN, TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY

1.      Oferty zostaną rozpatrzone przez Komisję Konkursową powołaną przez Wójta Gminy Niemce w terminie 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert.
W celu opiniowania złożonych ofert Wójt Gminy powoła Komisję Konkursową z udziałem osób reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z wyłączeniem osób reprezentujących organizację pozarządową biorącą udział w konkursie. Komisja wyrazi swoją opinię co do złożonych ofert w formie protokołu.

2.      Komisja oceni oferty biorąc pod uwagę następujące kryteria:

1)      Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta, doświadczenie 
w prowadzeniu działalności statutowej zgodnej z rodzajem zadania wskazanym 
w ogłoszeniu konkursowym.

2)      Kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego; racjonalność i niezbędność      przedstawionych kosztów z perspektywy założonych działań, prawidłowa kwalifikacja kosztów do poszczególnych kategorii kosztów, szczegółowy opis pozycji kosztorysu.

3)      Jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób przy udziale, których oferent będzie    realizować zadania; uzasadnienie potrzeby realizacji zadania (w tym diagnoza potrzeb odbiorców zadania); spójność, realność zaplanowanych działań oraz realność         harmonogramu; zgodność założonych rezultatów z celami zadania i ogłoszeniem 
o konkursie, ich realność i sposób monitoringu; kwalifikacje, doświadczenie 
i kompetencje osób przy udziale, których oferent będzie realizował zadanie.

4)      Udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania.

5)      Wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków. 

6)      Ocena realizacji zadań publicznych w przypadku oferenta, który w latach poprzednich realizował zlecone zadanie publiczne, w tym rzetelność i terminowość oraz sposobu rozliczenia otrzymanych środków na realizację celu.

3.      Ostateczną decyzję o wyborze oferty i udzieleniu dotacji podejmie Wójt Gminy Niemce. 

4.      Od Zarządzenia Wójta w sprawie wyboru oferty i udzielenia dotacji nie ma zastosowania tryb odwoławczy.

    IX.            POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.      Wyniki konkursu zostaną ogłoszone poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Niemce, na stronie internetowej www.niemce.pl oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej ugniemce.bip.lubelskie.pl.  

2.      Organizacja pozarządowa jest zobowiązana do przedstawienia Wójtowi sprawozdania z wykonania umowy w terminie 30 dni od upływu terminu, na jaki została zawarta.

3.      Weryfikacji podlegać będzie dodatkowo obowiązek informacyjno-promocyjny (tzn. czy w materiałach dotyczących zadania pojawiły się informacje o fakcie dofinansowania realizacji zadania przez Wójta Gminy Niemce.

4.      W przypadku stwierdzenia niegospodarności lub wydatkowania przez organizację pozarządową przekazanych środków w sposób niezgodny z przeznaczeniem określonym w umowie i harmonogramie, organizacja pozarządowa ma obowiązek zwrotu środków wraz z ustawowymi odsetkami, licząc od daty przekazania środków.

5.      W przypadku rezygnacji z przyznanej dotacji, organizacja pozarządowa jest zobowiązana niezwłocznie poinformować o tym fakcie Wójta.

      X.            OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej rozporządzeniem RODO) informuję, iż:

1.       Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Niemce z siedzibą 
ul. Lubelska 121, 21-025 Niemce, tel. 81 756 15 21;info@niemce.pl;

2.      We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem tych praw można skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych drogą elektroniczną: iod@niemce.pl lub pisemnie na adres Administratora danych.

3.      Pani/Pana dane są przetwarzane, w celu:

1)        przyjęcia oferty realizacji zadania publicznego,

2)        opiniowania oferty przez Komisję konkursową powoływaną przez Wójta Gminy Niemce,

3)        akceptacji lub odrzucenia ofert,

4)         ogłoszenia wyniku konkursu na stronie internetowej Urzędu,

5)        zawarcia umowy na zaakceptowane oferty pomiędzy podmiotem zlecającym  zadanie, a podmiotem wyłonionym w postępowaniu konkursowym,

6)        kontroli i oceny realizacji zadania,

7)         archiwizacji sprawy, na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zgodnie z art. 6 ust.1 lit c) RODO.

4.      Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione, a także operator pocztowy oraz bank obsługujący gminę.

5.      Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat licząc od pierwszego stycznia roku następującego po roku zakończenia sprawy.

6.      Podane przez Panią/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do decyzji opartej na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu ani nie zostaną przekazane do państwa trzeciego (poza obszar Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Lichtensteinu) lub organizacji międzynarodowej.

7.      Ma Pani/Pan prawo: 

a)      żądać dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; 

b)      żądać sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne,

c)      żądać usunięcia danych osobowych;

d)      żądać ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;

e)      wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa), gdy przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

8.      W celu przystąpienia do konkursu podanie danych w zakresie określonym w przepisach prawa jest obowiązkowe. Brak podania wymaganych danych spowoduje wykluczenie oferty z konkursu.

 

 

Autor: Pawłowski Łukasz
Powrót